.

סדנת מסע "בעקבות הילד" לצמיחה בקשר עם ילדנו ולבניית סביבת משחק מותאמת אישית למימוש סקרנותו הטבעית ויכולותיו במישור הרגשי, השכלי, המוטורי והחברתי 

"חנוך לנער על פי דרכו" נאמר בספר משלי.

ד"ר מונטסורי ייעצה לנו ההורים ואנשי החינוך " Follow The Child" 

ג'וHס קורטק פטרול, הוגת החינוך המתקדם טענה כי "לחנוך את נפשו של הילד זה לשחרר אותו מהמושכות ולתת לו לרוץ חופשי כדי שיחקור ויגלה במה הוא טוב, מה מעניין אותו או במילים אחרות ימצא מי הוא"  

   האם כלל אפשרי ליישם את המשפטים היפים האלה ביום יום כשלפעמים אתם מרגישים שהדבר היחיד שמשפיע על הילדים הם איומים והרמת קול?


האם הורות מודרנית מתקדמת ונאורה של המאה ה-21 המבוססת על דיאלוג, חופש, עצמאות ובחירה יכולה בכלל להתקיים הלכה למעשה כשנתקלים באתגרי היום יום מול הילדים?

אתגרים כמו: 

כשהילד מאבד עניין אחרי שניה בכל משחק וזורק דברים

הילד כועס מכל עניין מתחצף ותוקף כשאינו מקבל מה שרוצה

הילדה בוכה ומשתטחת על הרצפה כשאינכם רוצים לקנות לה ממתק

היא מתעוררת פעמים רבות בלילה ואינה רוצה לחזור לישון?

בתהליך הגמילה היא ממאנת לעשות את צרכיה בשירותים ומתעקשת לפספס

     אז כן – אפשר לעשות זאת!

אפשר ללכת "בעקבות הילד" ולחנך ברוח של דיאלוג, חופש (מחשבתי ופיזי) ועצמאות באופן ש...

  • יענה לצרכים שלהם ויאפשר להם להיות שלווים בנפשם ומסופקים
  • יאפשר חשיבה יצירתית שודאי לא תתרחש דרך איומים וכפייה
  • יקדם מיומנויות ויכולות שיתנו להם סיפוק ותחושת הישג וזאת על פי דרכם - דרך החוויה והמשחק


אבל מי שמחפש פתרונות אינסטנט זה לא המקום..

כדי לפעול מתוך מקום אמיתי של הבנת הילד באמת, זה דורש מאיתנו לעצור !

לחזור אחורה להתחבר "לנסיך הקטן" שלנו, אותו "אני ילדי" הכולל את התשוקות שלנו אליו היינו כה מחוברים כילדים ולבחון מחדש למה היינו זקוקים כילדים מהורינו, מה גורם לנו לכעוס כל כך כשהילד מתנהג באופן מסויים ורק אז להבין את התנהגותו.


אני מאמינה שכל קושי הוא הזדמנות לצמיחה ולגדילה, הזדמנות לזניחה של דפוסים שלא מועילים, הזדמנות לקירבה ולפגישה ממקום אחר עם עצמנו ועם ילדנו


באופן שנבין מה מניע אותנו ואת הילדים שלנו לנהוג בדרך מסויימת

נרחיב את יכולת ההתבוננות העצמית והמודעות שלנו

נקשיב לעצמנו כך שהפתרון יבוא מאיתנו והשפה שנבחר בה תהא שלנו ולא תשען על מיתוסים ודעות קדומות בנושא הורות  

באופן שנצליח להכיל רגשות של כעס וכאב של ילדינו

ובעיקר כך שנהפוך להורים בוגרים הפועלים באופן מודע ויצירתי ונהיה מרוצים מההורות שלנו

הצעד הזה שתעשו יקח אתכם ואת ילדיכם אפילו צעד אחד נוסף..

כך שאחרי שהכלתם את הצרכים הראשוניים של ילדיכם לאהבה חום וביטחון, כבוד והערכה, הילדים יהיו פנויים רגשית לפי פרמידת הצרכים של "בעקבות הילד" לממש את יכולותיהם  במישור הרגשי, החברתי, הגופני והשכלי (מיומנויות שפה, חשבון, זיכרון וכו') והגופני. לפיתוח הרגלים ומיומנויות שיאפשרו את עצמאותם, בניית ביטחונם העצמי ואת מיצוי הפוטנציאל האישי שלהם. 

מי אני? 

שמי סיגל ירון פסט, מפתחת גישת "בעקבות הילד", יועצת לגני ילדים, מלווה הורים לצמיחה ומנחת קבוצות. אמא ל-3 ילדים מקסימים מהם אני לומדת כל יום.

אני לומדת על התבוננות החוצה ופנימה, על קירבה, על הכלה, על הקשבה ועל קבלה עצמית וקבלת אחרים סביבי.

אני לומדת חיבור. חיבור אליהם, לילדות שהיתה לי וכמובן לעצמי.

ואני לומדת כיצד להיות אמא טובה ומיטיבה.


בשנים האחרונות ליוויתי הורים רבים שחוו קשיים עם ילדיהם ומרגע שלמדו לקבל את צרכי ילדיהם ולאזן ביניהם לצרכיהם עצמם, עלו על דרך חדשה בקשר עם ילדיהם תוך מימוש הפוטנציאל האישי שלהם בכל התחומים. לאור ההצלחות שחוויתי שוב ושוב אני מרגישה צורך לסייע לכמה שיותר הורים וילדים לראות את הצרכים האחד של השני וליצור לילד סביבה בהתאמה אישית לפעול בה.


אני מאמינה שכל ילד והורה ראוי לקבלה שלמה ואמיתית ובכך לפנות מקום לממש את הפוטנציאל שלו ואני פועלת על מנת לאפשר לכמה שיותר הורים להיחשף לתכנים שלי.


בהכשרתי אני מדריכת מונטסורי בעלת נסיון רב בגנים בחינוך המונטסורי ונסיון קצר אף בבית הספר המונטסורי במקווה ישראל, בהמשך גם בעלת מסגרת חינוכית בגישה זו. עובדת סוציאלית עם רקע בטיפול בילדים דרך משחק במרפאה לילדים בבית חולים גהה. בעלת תואר שני. 


השילוב בין הרקע שלי כעובדת סוציאלית דרך משחק בתחום הטיפולי עם היותי מדריכת מונטסורי בעלת תעודת הוראה בתחום החינוכי מאפשרים לי ראייה הוליסטית של הילד בכל מישורי ההתפתחות - הרגשי, השכלי, המוטורי והחברתי. בזכות ראייה זו פיתחתי את גישת בעקבות הילד.



מהי גישת "בעקבות הילד"? 

תוכנית הסדנה 

ככ

עכשיו זה הזמן לעשות צעד משמעותי לטובת הקשר עם ילדיכם!

סיגל היקרה! לפני שלושה חודשים נפגשנו, פניתי אלייך כי הייתי אמא מיואשת שהרימה ידיים. כל היום היה מלא במאבקים עם שני הבנים. בן זוגי עובד בהייטק עד שעות מאוחרות, ולכן הייתי השוט מגיעה לסוף היום באפיסת כוחות. למרות שניסיתי כל דרך אפשרית, ניסיתי להיות חיובית, להצחיק, להיות קשוחה ואף קיבלתי הדרכה מקצועית אבל שום דבר לא עזר. הקשבת רוב קשב ובחיוך שאלת אותי אם אני פתוחה לניסיון נוסף? ברור... אמרתי. כבר לא היה לי מה להפסיד. סיפרת לי על הגישה שלך שניערה אותי מכל מה שידעתי עד היום על ילדים והורות ורק החיבור הזה מחדש לעצמי כילדה איפשר את ההבנה הזו. הרגעת, תמכת והתוצאות לא אחרו לבוא. הקבלה המלאה שלך, וההכלה, אפשרו לי לקבל כוחות להכיל גם את הילדים. התקשורת השתנתה כליל והשיפור בהתנהגותם היה כמעט מיידי. מהר מאוד גם יצרת בבית סביבה חינוכית מקדמת לפי תחומי העניין שתארתי לך. פשוט החלפת את האוירה העכורה באוירה שמחה ומלאה בהעשרה חינוכית וחווייתית. תודה לך!  קיבלתי ילדים  משתפי פעולה, שמחים, מתפקדים טוב בגן ומממשים את הפוטנציאל שלהם בכל התחומים והכל בזכותך. בזכותי כמו שאת תמיד אומרת. אבל זה מעיד על צניעותך 

                       ליאורה שבו, מנהלת אדמיניסטרטיבית אמא ליונתן בן 3 ורועי בן 5

ההשקעה שלכם בסדנה

ראשית, ראוי להדגיש שזו הסדנה המקיפה ביותר שתאפשר לכם להבין את צרכיו של הילד בכל המישורים  - הרגשי, השכלי, המוטורי והחברתי ונותנת לכם מענה מקיף לפיתוח יכולות הילד לפי תיאוריות חינוך וטיפול מגוונות ששמות את הילד במרכז בהתאם לתחומי המשיכה שלו ברוח מונטסורי

הסדנה תיערך בתיכונט שליד מכון מופ"ת, רח' שושנה פרסיץ 3 תל אביב.


 עלות הסדנה 2300 ₪

לכבוד ההשקה של הסדנה אני מאפשרת מחיר מיוחד לצופי ההדרכות והמחיר הוא:

  700 ש"ח * 3 תשלומים (2100 ש"ח)

או

 2000 ₪ כולל מע"מ בתשלום אחד


אני מאמינה שסדנה כזו תאפשר לחלוק ולשתף וכאשר מגיעות למשל אמהות חברות יחד החולקות לבטים דומים הדבר יתרום להתפתחות הקבוצה. ולכך אני מאפשרת מחיר מיוחד

  1900 ₪ לכל משתתפ/ת 1+1

ולצופי סדרת ההדרכות עד יום חמישי הקרוב

* אני כל כך מאמינה בגישה שפיתחתי ובערך הרב שתקבלו מהסדנה, שאני מתחייבת להחזיר את כספכם אם תחליטו לאחר מפגש אחד שהסדנא לא מתאימה לכם

ראיון מעורר השראה

שאלות והתלבטויות שעשויות לעלות

למה סדנה ולא ליווי אישי? 

כאמור אני מאוד מאמינה בפסיכולוגיה ההומאניסטית וכחלק ממנה בגישת הגשטאלט האומרת ש"השלם גדול מחלקיו". כן, לתהליך של קבוצה יש עוצמה רבה והיא עוזרת לפתוח כיווני חשיבה רבים.

כמו כן, דרך הסדנה אנו יכולים לראות שהקשיים שאנו חווים הם משותפים להורים אחרים. 

ההשתתפות בסדנה תאפשר לכל אחד ואחת הכרות עם צדדים שונים של העצמי שלו/ה. חלקים שונים של האני באים לידי ביטוי דרך אנשים שונים המקיפים אותי ודרכם תלמדו גם על עצמכם

האם אצא עם כלים פרקטיים או שזו עוד סדנה כזו למודעות עצמית?

זוהי באמת לא סדנת הורים המאפשרת נוסחאות פשוטות המאפשרת לכם פתרונות קסם, כך שאם הילד נוהג באופן מסוים, ננהג ב-XYZ. למשל נוסחא כמו: אם הילד כועס ומשתולל, נתעלם כדי להכחיד התנהגות שלילית ונתגמל התנהגות חיובית. זה ממש לא הכיוון. כאן הכלים הפרקטיים בהם תעשו שימוש הם פועל יוצא של תובנות, חיבור לילדות שלכם ולמה הייתם זקוקים. הקשבה לצרכים שלכם עתה ולצרכים של הילדים שלכם ואיזון ביניהם. החיבור הזה לעצמכם הוא שיאפשר את הכלים הפרקטיים אותם אתם מחפשים ומשם תפעלו באופן יצירתי כהורים נאורים. בנושא הקידום על פי דרכו של הילד, כאן אומנם ישנו ארגז כלים אבל  גם כאן כל ילד בעל תחומי עניין שונים והכלים שתקבלו יאפשרו לכם חשיבה יצירתית לקידומו בכל המישורים – הקוגנטיבי, הרגשי, החברתי והמוטורי גם להמשך הדרך. 

אני רוצה מאוד להשתתף אבל יש לי בעיית זמן!

אכן אנו ההורים עסוקים מאוד ואף פעם אין זמן אבל אם אתם מייחלים לשינוי באווירה בבית, בשיתוף הפעולה עם הילדים ובתחושת הרווחה הנפשית של כל בני המשפחה, אין זמן טוב יותר מעכשיו. אין פתרונות אינסטנט. התהליך הזה שתעברו יעשה אצלכם שינוי בתודעה ובחשיבה והשינוי בעמדות כלפי ילדכם, בקשר עימו וביכולות שלו בכל המישורים יבואו לידי ביטוי במלוא עוצמתם תוך זמן קצר בזכות התודעה והגישה החדשה שתפנימו.

לגבי יצירת סביבת משחק, שוב... אין לנו זמן. אנחנו חוזרים הביתה מאוחר ואחרי גן השעשועים נשאר לנו כמה דקות רק לקרוא סיפור לילד...

אני בטוחה שאתם כהורים מכירים בחשיבות המוח הסופג של הילד ומבינים את משמעות השנים הראשונות כמשמעותיות להתפתחותו ומצד שני אני מבינה את קוצר הזמן ולכן התוכנית שנבנה יחד לילדכם מאפשרת קידום של 15 דקות ביום אותן אתם ממילא משקיעים בקריאת סיפור. בסדנה תוכלו לקבל ארגז כלים לכל מישורי הקידום – השכלי, הרגשי, המוטורי והחברתי. כך תוכלו לשלב זאת במהלך השבוע באופן מובנה בסביבה שתבנו או בלתי מובנה וגם להמשך הדרך.

לא מתאים עכשיו. יש לנו כעת הוצאות רבות

אכן, תקופה זו עשויה להיות לחוצה מאוד עבורכם. אך אם נתייחס לסדרי העדיפות שלנו בחיים  במקום הראשון אנו רוצים את הטוב ביותר לילדים שלנו ולרווחה הנפשית שלהם ובמחיר של חוג נוסף, תייצרו איכות חיים ותשדרגו את ארגז הכלים שלכם כהורים בכל המישורים. זה ילווה אתכם לעוד שנים רבות במשפחה ויקל עליכם התמודדויות שעוד יגיעו בעתיד.

נטע היתה עוברת ממשחק למשחק ומאבדת עניין בשניות ובנוסף היתה כועסת ובוכה מכל דבר. במסגרת תהליך הליווי, סיגל אפשרה לי להבין מה הקושי שלי בהתנהגותה של נטע הקשור לילדותי. ברגע שזה חלחל להכרה שלי התגובות שלי כלפיה השתנו לגמרי ותגובות הבכי והכעס פסקו. סיגל הראתה לי כיצד לתת לנטע הרגלים ומיומנויות החשובים להתפתחותה ומשחקים אשר עונים לתחומי העניין שלה וקידמו מאוד את יכולותיה. היא בנתה עבורה סביבת משחק אשר עונה לצרכים של נטע לפי השלב ההתפתחותי שלה ולפי תחומי העניין. למשל נטע החלה לעסוק במשחקי דמיון אז סיגל הכינה פינת דמיון לפי תחומי העניין. סיגל לימדה אותנו לתווך לה את האביזרים בבית באופן שיצור הצלחות רבות. עכשיו נטע מצליחה להתרכז בכל משחק במשך דקות ארוכות. סיגל הקנתה סדר בסביבה ונטע היום ממש מתעקשת להחזיר כל דבר למקום אני מרגישה שהתקשורת איתה זורמת היום וחלה התקדמות ממשית בהתפתחותה השכלית והגופנית.


סיגל ממש עזרה לי להבין את נטע  והפכה את ההורות שלי לקלה מובנת ומהנה הרבה יותר. אני מרגישה היום אמא טובה יותר, רגועה ובעלת כלים למימוש יכולות בתי

                                 יוספה הורנשטיין, מורה, אמא לנטע בת השנה ו-8 חודשים 

או התקשרו לטלפון o52-5051000 ,08-9278533

נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר

.